søndag 29. oktober 2017

Corea er fargerikt og inspirerende!

Mannen min og jeg er på ferie i sør Corea. Vi har knapt vørt her tre døgn og er allerede fulle av inntrykk. Det er helt facinerende hvor annerledes alt er her. Seoul er en stor millionby med alt det fører med seg av skyskrapere, trafikk og et yrende liv. Men så fort man kommer inn i parkene med palasser fra 1500tallet er det som om det kan komme en samurai rundt hvert hjørne og man forventer å møte konkubinene i alle de små sideværelsene. Fargene og arkitekturen er uten sidestykke og jeg har aldri sett noe lignende. Jeg har funnet et marked med en hel gate med stationeries som er fulle av papirer, bånd og alskens godsaker til kort:) Heldigvis har vi med en tom håndbagasjekoffert og 25 kilo bagasje å gå på for her blir det shopping innimellom palasser og museer. jeg får lyst til å lage masse fargerike kort og brette kjoler lotuser til å pynte kortene med! Inspirasjonen er der men det får nok vente til jeg kommer hjem for her går det i ett for å se mest mulig de 14 dagene vi har her. Masse inntrykk å ta inn så får inspirasjonen lagres og komme til uttrykk etter hvert. Under kommer et lite bildeskred fra våre tre første dager:)














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar