torsdag 8. juni 2017

Et kort til far.

I dag har jeg lekt mere med Mica spray og laget et kort til min far. Han har bursdag i september men jeg vil ha god tid og så er han farfar og svigerfar også så jeg kan lage for resten av gjengen også.


Tror jeg skal ønske meg mica spray til jul og bursdag i lange tider
fremover for det er så morsomt :) Her har jeg brukt alle de tre
metalliske fargene jeg har på samme bakgrunn.

Jeg har akkurat kjøpt en dies med mor og far fra KaBoks.
Både mannen min og jeg og alle våre nevøer og nieser sier
mor, far,  farmor og farfar osv. så den er kjekk å ha:) De fine
knappene er i tre og er et ferieminne fra Croatia.


Jeg har stanset ut far i "skinn" og fra bakgrunnen og lagt dem bak
hverandre i motsatt rekkefølge av det embossede panelet. dette for
å få litt høyde og en skygge effekt.


I utgangs punktet liker jeg ikke å blande sølv og gull ell. Men
etter å ha sett denne videoen til Graciela ble jeg overbevist om
at det er veldig kult til maskuline prosjekter


Jeg hadde noe lær snøre liggende og fant ut at jeg skulle ta frem
gamle kunster, og siden det er et maskulint kort så passer det
med snor med seiler knuter. Da har jeg embossede blader lær
snor og tre knapper som motvekt til metall skimmeret:)


Inni kortet er det skrivefelt og et gratulerer skilt der jeg tar opp igjen
mattrialer fra forsiden og så har jeg plassert gratulerer teksten her siden
det er en helt annen font en på far diesen.



Produktliste:
Brun Bazzil.
Brunt jukse skinn fra Panduro.
Tekst dieser fra KaBoks.
Firkantdiser fra Ebay.
Lær snor og tre knapper fra Croatia.
Mica spray.
Embossing folder fra Quic Kutt.

Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene:




12 kommentarer:

  1. This is a great card, love how you've used the mica, fabulous colours. Thank you for joining our 'Embossing Wet/And Or Dry' Challenge at MAWTT

    June/DT

    SvarSlett
  2. Beautiful embossing, thanks for joining us at Moving Along With The Times, xxx

    SvarSlett
  3. Fabulous card!! Love the metalic panel .. great use of the mica .. looks fantastic over the embossing!! Thank you for joining in with our Special Man/Boy Challenge at Crafty Cardmakers! x

    SvarSlett
  4. Super idea for the off the edge element and the monotone colours and metallics are fabulous. Thanks for playing at The Male Room.

    SvarSlett
    Svar
    1. Shoild have said thanks for joining in with AAA Cards 3rd birthday celebrations too.

      Slett
  5. great card! Thanks for joining our birthday celebration at AAA Cards!

    SvarSlett
  6. This is a fabulous Male card, I'm sure your Dad will love it. Thank you for joining us at The Male Room off the edge challenge. Faith DT

    SvarSlett
  7. So creative and fabulous! Thanks so much for playing in our ‘Masculine’ challenge at Dies R Us! Please come back again soon!

    Darlene (DRU Blog Leader)
    DIES R US CHALLENGE BLOG
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please come for a visit.

    SvarSlett
  8. A fabulous card. Thank you for sharing with us over at Scrap & Craft Challenge. Good luck!
    Hugs
    Suzi

    SvarSlett
  9. Fantastic card, your panel using the Mica powders is stunning, thanks for joining us at Crafty Cardmakers x

    SvarSlett
  10. Eit veldig stilig kort til far :)
    Eg likar at alle sidene "heng i hop" / tak oppigjen farger og materialer, det ser so mykje meir gjennomført ut då :)
    Takk for at du deltek i Hjerteboden si utfordring :)
    DT-Audhild

    SvarSlett
  11. Fabulous male card. Love the powders and the leather. Very cool. Thank you for sharing your design in our "For a Special Man/Boy or Father’s Day" Challenge at Crafty Cardmakers!
    :) Pam

    SvarSlett