fredag 7. april 2017

Star Trek kort.


Det gleder mitt hjerte når jeg kommer over en utfordring som kan strekkes til å lage et Sci-Fi kort:)
At det blir bursdagskort til en kompis er helt klart siden mange av dem liker Sci-Fi nesten like godt som meg. Derimot har jeg ingen venninner som deler interessen... Kan man ha fult utviklet empati uten å like Sci-Fi? hmmm...


Det grønne arket med stjerner på er en rest etter julekortene som
passet fint å bruke så dystopien ikke tok helt overhånd:)


Når man lager Star Trek kort så er det i alle fall flust med sitater å hente.
Den under her er en av mine favoritter på bursdagskort:)


Jeg har tatt alle bildene med planeter fra denne boken som bakgrunn
og den lille miniatyren av romskipet Enterprice. Jeg slokket det meste av
lyset i rommet og brukte det lyset som er  inni romskipet.

Det var ganske strabasiøst å få festet romskipet til boken å ta bilde i
så lite lys. Av ca150 stk ble ca 10 bra nok til å bruke 2 er allerede
brukt på et annet Star Trek kort.

Kunne jeg ikke funnet noen bedre bilder på nettet da? JO DA. Men jeg
vil ha mine egne så det så! jeg vil ha den mørke nesten tomme følelsen
av å være "in deep Space"


Noen tror man eksploderer eller at blodet koker hvis man blir "exposed to Space"
Men først blir man oppblåst til ca dobbel størrelse såkalt ebullism. Så slår
hjernen på sparemodus (man mister bevistheten) men blodet fortsetter å
pumpe rundt en stund. Man får selvsagt store frost skader og brann skader
av stråling men først etter ca 2 min gir de indre organer opp og man dør.
Sånn er det med den saken.

live long. and prosper!
Dette bør NASA si til alle de sender opp i rommet. De har nemlig
ikke noen protokoll for "how ot retrive a body from Space"

 

Sitatene på blått ark har jeg gitt en omgang med glu n seal. jeg synes
det får så kul litt læraktig overflate. (litt som en aliens hud kanskje:))


Produktliste:
Gul og sort Bazzil.
Blått ark fra Notabene.
Stjerneark ukjent produsent.
Sort glitterkartong fra Panduro.
Fotopapir fra Chlas ohlson.
Sitater og insignia fra nettet.
Diser fra LDRS.
Glue n seal fra Ranger.

Med dette kortet deltar jeg i disse utfordringene:








9 kommentarer:

  1. Knalltøft kort! Så gøy at du tok utfordringen vår i Nordsalten Hobbyklubb! Håper du også blir med oss på giveaway og fremsnakk!
    :) DT Karen Elise

    SvarSlett
  2. I love Star Trek and I love your card. You have chosen a great colour combination.
    Thanks for playing along with our challenge #36 at Craft Rocket and good luck! Hope you will join us next month again.

    Hugs
    Alex
    *DT* Craft Rocket {#36 – Inspired by a movie / book}
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives {#4 – Easter}
    Alex' Kreative Seite


    SvarSlett
  3. Kjekt å se noe helt annerledes. Fint med de gule elementene på fremsiden
    Takk for at ditt bidrag hos Hobbygarasjen.no
    DT Jorunn Elin

    SvarSlett
  4. That's a complete Sci-fi card... Thanks for joining us at Craft Rocket challenge

    Anila DT

    SvarSlett
  5. Wow må eg bare sei! Eg deler ikkje interessen din for sci-fi eller star wars men dette var kult og skikkelig gjennomført! Takk for at du deltar i Papirlosjen sin utfordring. DT Monica

    SvarSlett
  6. Fabulous project...thank you for joining us at AUD SENTIMENTS BIRTHDAY CHALLENGE
    Zeljka DTxx

    SvarSlett
  7. Så kult kort! Tøft at du har tatt dine egne bilder :) Liker sci fi ;) Men er ikke god på sitater. Kule sitater du har tatt med her. Takk for at du deltar hos Scrappelyst!

    SvarSlett
  8. For et knallstilig kort du har laget! Virkelig kreativt og flott laget.
    Veldig hyggelig at du er med på vår spennende og morsomme utfordring hos Nordsalten hobbyklubb.
    DT Anita Lise

    SvarSlett
  9. Kjempekult kort. Takk for at du deltar i Papirlosjen sin utfordring.. DT Ovedia Therese

    SvarSlett