lørdag 11. mars 2017

Påskekort.


Det er egentlig rart at vi nesten har sluttet å sende påskekort. Hjemme på loftet har vi en hel eske med nydelige gamle jule og påskekort som oldefar og oldemor har fått fra venner i USA og familien.
Jeg pleier ikke sende så mange selv men i år må jeg bare lage noen fordi jeg ble så utrolig fasinert og inspirert av en prekenblogg Av Hanne G Sinkerud som jeg kom over da jeg tittet innom  kortbloggen Hannes Hjørne.


Her er linken til den prekenen jeg ble så betatt av. Den er kortfattet og
"To the pointt" og så er det med en nydelig tekst av Frode Grytten
også. Anbefales som påskeforberedelse og inspirasjon i fastetiden!

Jeg sliter med spray og stempler å sånt men her er jeg faktisk fornøyd
med åssen det fungerer . Disse tromsøpalmene er brett med 4 stykk i fra
Wichnanka. Da jeg hadde tatt dem ut ville jeg prøve å bruke resten som
stensil til scrappiness sin utfordring lag eget mønsterark. Det ble litt
voldsomt så her er trykk nr 3 gang og det arket med stempel var der jeg
sprayet utenfor:)


 Den andre kilden til min veldige påske inspirasjon er Deg være ære:

         Deg være ære,

Herre over dødens makt!
Evig skal døden være
Kristus underlagt.
Lyset fyller haven,
se, en engel kom,
åpnet den stengte graven,
Jesu grav er tom!



Vel så dette er da min tolkning av lyset fra engelen som fyller
hagen. Veldig fri tolkning:) jeg har verken dieser eller stempler med
vekster fra mittøsten så jeg endte med avblomstret løvetann og
tromsøpalme.


Hehe det har irritert meg at den gull sprayen har vært alt for gul!
men på påskekortene passer den perfekt og jeg liker plutselig "skinnet"
den gir og med så store mengder per kort skal jeg nok få brukt den opp:)


 Inni har jeg brukt en liten stripe av det stemplede arket og den biten jeg la
tromsøpalmen på da jeg glemte meg bort å sprayet den også... Jeg synes det
er så fint med tre schipboard at jeg sjelden gjør noe med dem men her er
jeg glad jeg glemte det bort:) også er det et enkelt skrivefelt på den andre siden.







Produktliste:
lysegul mellomgul og mørkegul Bazzil.
Stripete stripe er en rest ukjent produsent.
Sommerfugl dieser fra sizzix.
Hyssing fra Nille.
 Tekst printet ut.
chipboard fra Wicnanka.
Bord dies fra LDRS.
Gull spray fra Swapp.
Archival Stempelsverte.
Stempel og firkant dies fra Ebay.

Med dette kortet deltar jeg på disse utfordringene.
Hjertebode. Påske.
KaBoks.Påske.
Kort O Mania. Monokromatisk.
Scrappiness. Lag dit eget mønster papir.
Scrappelyst. Sommerfugler.
Aud Sentiments. Easter or spring sentiment
Craft-Dee Bows. ATG with hand made bow.
Crafting When We Can. Use more than one media.
Dies R Us. Somthing new (The stamp and coloring a chipboard)
Word art Wednesday. ATG












10 kommentarer:

  1. Beautifully created, thank you for joining our challenge at Dies R Us!
    Diane DRU DT
    {Nellies Nest}

    SvarSlett
  2. Beautiful creation inside & out Ingunn! Thanks so much for playing in our ‘Something New’ challenge at Dies R Us! Please come back again soon!

    Darlene (DRU Blog Leader)
    DIES R US CHALLENGE BLOG
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please come for a visit.

    SvarSlett
  3. Beautiful design.Thanks for sharing it with us at Dies R Us Challenge Blog. We hope to see more of your designs.
    Kathy
    DRU DT

    SvarSlett
  4. Nydelig påskekort, jeg er litt som deg. Påskekort det lager jeg sjeldent, men det jo så koselig å få så derfor har jeg og laget masse påskekort i år. Håer du får en solfylt og fin påske. Takk for at du deltar hos KaBoks.

    SvarSlett
  5. Så nydelig kort. Gult er virkelig kult!

    Takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  6. Nydeleg fint påskekort :)
    Eg likar di tolkning ♥
    Takk for at du deltek i Hjerteboden si utfordring ♥
    Vårklem frå DT-Audhild :)

    SvarSlett
  7. What a fab card ,love the cheerful yellows and great design
    Thanks for joining us at Craftdeebowz and good luck
    Tracey x

    SvarSlett
  8. Gult er kult! Fint kort og bakgrunn <3 Liker så godt inn sidene på kortene dine, så gjennomført. Takk for at du deltar på utfordringen hos Scrappiness

    SvarSlett
  9. Beautiful card!
    Thanks so much for joining us in our Spring/Easter sentiment challenge at Aud Sentiments
    Julie T

    SvarSlett