tirsdag 6. desember 2016

Å lage kort på lange tog turer.

Jeg pendler mellom Oslo og Familiegården i Mandal.( der har min bror to helt skjønne barn:)
Jeg har kjedet meg mye på tog. Men det var før jeg ble helt avhengig av å lage kort.
Nå har jeg alt jeg trenger av klær osv og kan ta med en kasse med Big Shot med utstyr
skjærebrett ,mappe med papirer ,bokser med bånd, blomster og annet stæsj.


Det gjelder å lære seg å pakke og stable praktisk. her har jeg rigget meg
 til med skjærebrett, stæsj, kuttematte , papirmappe og div verktøy.

 
Ha med masse ferdige die cuts. Big Shot er nærmest umulig å bruke på tog.
Så må man plassere en stor kasse under setet så man kan bytte ut etter hva
man bruker og hvor stor plass man trenger på bordet. Ha resten
 tilgengelig på hattehyllen. Det er også lurt å ha noen ferdig kuttede kort
 baser med seg.
 

I går var det lite folk på toget å da spurte jeg konduktøren om det var en
 toseter ledig. og det fikk jeg. så da ble det seende sånn her ut.

 
 Nå blir jeg så oppslukt av å lage kort så 5 timer er flyr av sted:)
Fint med hyggelig konduktør og god plass!

 

etter en time hadde jeg lagt merke til at det var noen japanere som gikk
veldig ofte forbi meg. De fniste litt og til slutt spurte de om de kunne ta
bilde av kortene. De lager vist ikke kort på tog i Japan...
 

Men i Norge er det fult mulig og veldig koselig måte å utnytte lange togturer på:)
Laget bla et posekort som jeg bare skal fotografere så det kommer snart i nytt innlegg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar