torsdag 1. september 2016

Mixed media... har du en dårlig dag så ta en titt på miitt prosjekt å le litt av det!



Det er kanskje ikke så vanlig å lage en trinn for trinn dokumentasjon av
 sine store tabber. Men da jeg startet hadde jeg stor tro på suksess!


masseutstyr og div. medier son stort sett har vert i svært moderat bruk.
Men nå er dagen kommet for å ta steget videre å prøve på Mixed media.
Det er selvfølgelig fordi jeg synes det er piss irriterende å ha så snevert
 reppettoar når mulighetene er så mange...


Blanke ark og fargestifter til...
 

Se her. Jeg har brukt stensil og funnet fremm stasj til å lime på det
 jeg enda anser som begynnelsen på en bakgrunn. Limer ting fast og greier...

 
HER OMTRENT ER DET AT DET BEGYNNER Å GÅ GALT...
Jeg har hørt om Gesso men mener bestemt at det får holde med struktur ting
 på tube blandet med hvit vann maling og vann..


..Det dekket ikke helt ,og papiret ble
VELDIG vått og skrukkete enda det ar akvarellpapir fra Chlas Ohlson.
 

 
 
 
Litt blanding for å få grønn farge.
 

 
grønn maling blått glitter og gule flekker.
 
 
 Litt på arket og masse på fingrene...
 
 
Må flytte ut på kjøkkenet å bruke utslagsvasken til spray og spruting.
 

planen er å bruke en del ganske sterk guloransje/gull spray først og så
glimmer mist etterpå sånn her og der.


 
Hm.. var ikke lett å kontrollere det her gitt.
Grønn og blå fargene ble litt dempet men alt det hvite forsvant jo?
Skulle bare være litt her og der men det kom bare store spruter..
 

Ble ikke særlig bedre av glimmer mist. den druknet i den oransje

 

 Måtte til å legge på litt hvit på de små hjertene og en del av stensilen
 igjen for å prøve å redde stumpene når jeg først var kommet så langt.

 
Dabbet over alle sommerfugler med en mosegrønn farge og strødde
 glitter på noen. Trodde stempelsverten skulle holde det på plass (men det er kanskje også
også en av de tingene den unødvendige Gessoen gjør)
 
 
Her har det gått opp for meg at istedenfor å bygge opp noen lag på et
 område så har jeg faktisk fylt ut hele arket uten å bygge det opp i mange lag.
Åssen skal jeg nå bære meg ad for å få dette til å bli bakgrunn på et kort?
Arket er i tillegg alt for stort. Men ingen ting av det spiller noen rolle for øyeblikket
t for jeg har oppdaget at vannet har umyndiggjort limet så ting og glitter ramler av..
 
 
Det eneste jeg kommer på er å prøve å ta på glue and seal i et lag utenpå
det hele. Det kan gi en litt kul læraktig effekt hvis det virker.

 
 
 Glue and seal tar farge og blander seg litt. Tørker av pensel og tar et og et
område med ca samme farge av gangen. 


 
 
må frem med hvitt igjen når  glue and seal er påført

 

 
Hmmm nå er plutselig arket ved siden av eksperimentet blitt inntresang.
Strør på litt glitter og ser om det kan  bli til noe senere.



Nå får det tørke over natta. Skal på treff på Hobbykunst i morgen. får se om
 dette blir et kort da..
 

Mitt første forsøk på mixed media ble en KATASTROFE!
Men nå vet jeg en hell del mer om hva jeg ikke må gjøre:)
Kan jeg levere dette som søknad i et Design team montro....
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar